Niet-ondersteunde browser.Gebruik een recente browser

FAQ sluiten

  • Een film bekijken via download

  • Hoe kan ik een film bekijken via download ?

    Bij de eerste bestelling wordt je gevraagd de UniversCine player te downloaden voor de installatie van Adobe AIR. Eenmaal deze UniversCine player is geïnstalleerd, kun je automatisch films bekijken via download. Indien je problemen hebt met het downloaden van deze software, consulteer de gebruiksaanwijzing. Elke film afzonderlijk kan je ook downloaden door links naast de film titel op het pijltje naar beneden te klikken.

  • Wat zijn de voordelen van downloaden tegenover streaming ?

    Via download bekijk je je film in optimale kwaliteit, met of zonder internetverbinding. Eens de film gedownload is in de UniversCine player, kan je de film bekijken zonder internetconnectie. De kwaliteit van de film is dus niet onderhevig aan je bandbreedte.

  • Hoe weet ik wanneer mijn film is gedownload ?

    Je kan je gedownloade films steeds terugvinden via de UniversCine player. Deze app is beschikbaar via de programma's van je computer of via een shortcut op je bureaublad. Indien je deze software niet terug vindt, kan je via je UniversCine account de player openen.

  • Wat gebeurt er als mijn computer afsluit tijdens het downloaden ?

    Het is mogelijk een download uit te stellen en te hernemen indien je dat wenst. Als je computer onverwachts afsluit tijdens het downloaden, zal het downloaden automatisch hernomen worden als je de UniversCine app opnieuw opstart.

  • Kan ik de film al bekijken tijdens het downloaden ?

    Nee, je moet eerst de volledige film downloaden vooraleer je kunt kijken. Via streaming kun je je film wel meteen bekijken.

  • Hoe groot is het bestand van een film en hoelang duurt dit ?

    Een bestand van een film is ongeveer 700 MB. Afhankelijk van je internetverbinding moet je rekenen op ongeveer 5 minuten voor een snelle verbinding en maximum 60 minuten voor een trage verbinding.

  • Kan ik mijn opgeslagen films verplaatsen op mijn computer ?

    Ja, je kan je opgeslagen films verplaatsen als je daarbij ook de parameters wijzigt van je UniversCine player. Let wel, deze handeling vereist wel enige computerkennis.

  • Technische vragen

  • Kun je betalen op veilige wijze ?

    Al onze betalingen gebeuren op beveiligde manier via de online betaalsystemen Paybox of PayPal. Je kan betalen via bankkaart, PayPal of via een CinePass.

  • Wat zijn de systeemvereisten om films te kunnen bekijken ?

    Je kan controleren of je computer voldoet aan de vereisten aan de hand van de configuratietest die je terugvindt bij onze handleiding.

    Om films te bekijken via streaming heb je Adobe Flash Player nodig. Als deze nog niet is geinstalleerd op je computer, kun je deze hier gratis downloaden.

    Om films te bekijken via download heb je de UniversCine player nodig. Je kan deze applicatie downloaden vanaf eender welke filmfiche. Ga gewoon naar de film die je wilt bekijken en klik verder op film huren. Na de betaling krijg je het keuze menu start de video player. Indien de software nog niet op je computer staat, zal deze automatische de installatie starten.

  • Betaalwijze

  • Hoe regel ik mijn bestellingen ?

    Je kan op twee verschillende manieren betalen :

    • Je kan je bestelling regelen via het beveiligde online betaalsysteem Paybox. Zowel Visa als Mastercard worden geaccepteerd. Gewone debitkaarten werken ook.
      Als je een promocode hebt ontvangen, vul je deze op de vereiste plek in. Het te betalen bedrag wordt dan automatisch verrekend.
    • Je kan je bestelling ook regelen met een CinePass.
      Met de CinePass kun je films aan een voordelig tarief huren (korting mogelijk tot 50%). Het is bovendien gemakkelijk want je hebt niet telkens je bankkaart nodig om te bestellen.
      UniversCine biedt je vier verschillende CinePassen aan om 5, 10, 15 ofwel 25 films te huren. Klik hier om je CinePass te bestellen